۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » news » اخبار مدارس » دوره دوم دخترانه » مدارس
  • شناسه : 4690
  • ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴
  • 589 بازدید
  • ارسال توسط :
دیدار با خانواده مکرم شهید مدافع حرم حسین محرابی- دبیرستان دخترانه واحد ۲ امام حسین علیه السلام- دوره دوم- مشهد مقدس

دیدار با خانواده مکرم شهید مدافع حرم حسین محرابی- دبیرستان دخترانه واحد ۲ امام حسین علیه السلام- دوره دوم- مشهد مقدس

امام‌خمینی (ره): خانواده های شهدا چشم و‌ چراغ این ملت هستند. در روز یکشنبه‌ سی دی ماه ۱۳۹۷، گروهی از دانش آموزان کلاس ۲۰۱، به همراه معاون محترم پرورشی؛ سرکار خانم واحدی و دبیر محترم تفکر و سواد رسانه ای؛ سرکار خانم غلامزاده، در راستای اهداف ششمین یادواره یاران شیدایی و پاسداشت مقام ایثار و […]

امام‌خمینی (ره): خانواده های شهدا چشم و‌ چراغ این ملت هستند.

در روز یکشنبه‌ سی دی ماه ۱۳۹۷، گروهی از دانش آموزان کلاس ۲۰۱، به همراه معاون محترم پرورشی؛ سرکار خانم واحدی و دبیر محترم تفکر و سواد رسانه ای؛ سرکار خانم غلامزاده، در راستای اهداف ششمین یادواره یاران شیدایی و پاسداشت مقام ایثار و شهادت، به دیدار با خانواده شهید مدافع حرم شهید حسین محرابی رفتند.
در این دیدار که در منزل این شهید بزرگوار مهیا شد دانش آموزان پای صحبت ها و خاطرات همسر شهید بزرگوار نشستند. ایشان ابتدا به معرفی شهید پرداختند، سپس از خصوصیات اخلاقی شهید و تلاش های ایشان در جهت پیوستن به مدافعین حرم صحبت نمودند و به ماجرای پیش آمده اشاره نمودند که وقتی شهید از طریق ایران و در قالب نیروهای فاطمیون‌ موفق نمی شوند، برای این کار ماشین خود را می فروشند تا بتوانند بلیت تهران- بیروت تهیه کنند تا از طریق حزب الله لبنان وارد سوریه شوند.
همچنین همسر محترم شهید، از ارادت این شهید بزرگوار به امام رضا علیه السلام گفتند که در وصیت نامه شان نیز قید نموده اند: «مادرجان ، از شهادت من گریه و زاری نکنید و خوشحال باشید که به عنایت امام مهربانم امام رضا(ع) پذیرفته خواهم شد».
همسر شهید همچنین به بیان دیدار با رهبر معظم انقلاب پرداختند که هفتم فروردین ماه سال جاری میسر گشته بود و فرزندان شهید از این دیدار بسیار خوشحال شده بودند، طوری که زینب خانم دختر بزرگوار شهید، به حضرت آیت الله خامنه ای می گوید: «ارزش دارد یک عمر یتیمی من به این لحظه که پایین پای شما نشسته ام»، با این سخن زینب حضرت آقا و همراهانشان منقلب می شوند و گریه می کنند.
سپس همسر شهید از وصیت نامه شهید گفتند که شهید می فرماید: «هر خانمی که چادر به سر کند و عفت ورزد و‌ هر خانمی که نمازش را در حد توان اول وقت بخواند اگر دستم برسد شفاعتش را نزد مولایم امام حسین(ع) خواهم کرد».
در ادامه از همسر شهید خواسته شد تا یادگاری ها و وصیت نامه شهید را ببینیم که ایشان وصیت نامه شهید و دست نوشته های ایشان (نوشته های که شهید قرار بوده آنها را داخل ضریح حضرت زینب (س) بیندازد که در لحظه شهادت همراه ایشان بود و آغشته به خونشان می شود) را به دانش آموزان نشان دادند.
در پایان نیز دانش آموزان به پرچم بارگاه ملکوتی امام رضا علیه السلام تبرک جستند. لازم به ذکر می باشد این پرچم را شب قبل از این دیدار، برای تبرک جستن به منزل شهید محرابی آورده بودند که زینب خانم؛ دختر شهید، تقاضا می کند اگر امکان دارد این پرچم چند روزی در منزلشان بماند.
در پایان از همسر شهید خواسته شد تا توصیه هایی به نوجوانان این محفل نمایند که ایشان در مورد حجاب، حیا، نماز و الگو گرفتن از رفتار شهدا سخنانی ارزشمند را بیان نمودند.
امید است قدمی در راه زنده نگهداشتن نام و یاد شهدا برداشته باشیم و‌ دانش آموزان عزیز ، رفتار و منش شهدا را الگوی خویش قرار دهند.

 

دبیرستان دخترانه واحد ۲ امام حسین علیه السلام- دوره دوم- مشهد مقدس

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.