۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » news » اخبار مدارس » دوره دوم دخترانه » مدارس
  • شناسه : 4824
  • ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶
  • 305 بازدید
  • ارسال توسط :
مصاحبه با مادر بزرگوار شهید مدافع حرم حسن قاسمی دانا – دبیرستان دخترانه واحد ۲ امام حسین علیه السلام- دوره دوم- مشهد مقدس

مصاحبه با مادر بزرگوار شهید مدافع حرم حسن قاسمی دانا – دبیرستان دخترانه واحد ۲ امام حسین علیه السلام- دوره دوم- مشهد مقدس

مقام معظم رهبری (مد ظلّه العالی): یاد شهیدان نباید در جامعه ی ما از ذهنیت ها خارج شود. شهیدان را باید زنده نگه داشت. در روز جمعه ۲۶ بهمن ماه ۱۳۹۷، در راستای اهداف ششمین یادواره ی یاران شیدایی؛ دانش خانم زینب برات زاده با توجه به اینکه در رشته ی ساخت مستند داستانی در […]

مقام معظم رهبری (مد ظلّه العالی): یاد شهیدان نباید در جامعه ی ما از ذهنیت ها خارج شود. شهیدان را باید زنده نگه داشت.

در روز جمعه ۲۶ بهمن ماه ۱۳۹۷، در راستای اهداف ششمین یادواره ی یاران شیدایی؛ دانش خانم زینب برات زاده با توجه به اینکه در رشته ی ساخت مستند داستانی در ششمین یادواره یاران شیدایی شرکت کرده اند، به همراه دبیر محترم تفکر و سواد رسانه ای؛ سرکار خانم غلامزاده جهت فیلم برداری، بر سر مزار شهید قاسمی دانا حضور یافتند.
طی هماهنگی که با مادر بزرگوار شهید انجام شده بود، ایشان بر سر مزار فرزند شهید حضور یافتند و در پاسخ به سوالات دانش آموز عزیزمان ، بخشی از خاطرات و خصوصیات اخلاقی شهید را بیان نمودند.
از جمله موضوعاتی که مادر بزرگوار شهید درباره ی فرزند خویش مطرح نمودند، شجاعت و روحیه ی بالا، ارادت خاص ایشان به اهل بیت علیهم السلام، شهادت و ارادت خاص به ایام محرم و صفر بود.
در ادامه ایشان درباره ی دلتنگی هایشان نسبت به فرزند صحبت کردند و گفتند خوشحالم از این که فرزندم عاقبت به خیر شده است و نزد اهل بیت علیهم السلام، رو سفید هستم. سپس درباره ی نحوه ی شهادت و رجز خوانی ایشان در لحظه ی قبل از شهادت اشاره کردند که این رجز خوانی باعث عصبانیت تکفیری ها شد و بعد از شهادت حسن، رزمندگان هروقت وارد یک عملیات می شدند، مانند حسن شروع به رجز خوانی می کردند.
در پایان دانش آموز خانم زینب برات زاده از مادر شهید خواست که نصیحتی خطاب به نوجوانان و جوانان بفرمایند که ایشان بدین صورت پاسخ دادند:
«اینها رفتند کار حسینی کردند، ما مانده ایم که کار زینبی کنیم. سعی کنید در زندگی همیشه زینب وار عمل کنید، امید است که همواره همه ی جوانان و نوجوانان زینب وار عمل کنند.»

دبیرستان دخترانه واحد ۲ امام حسین علیه السلام- دوره دوم- مشهد مقدس

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.